<meta name='google-adsense-platform-account' content='ca-host-pub-1556223355139109'/> <meta name='google-adsense-platform-domain' content='blogspot.com'/> </head><body>

Erasmus Mundus Nanotechnology

vrijdag, juni 23, 2006


Ergens in een Scandinavisch land hier niet zo heel ver vandaan zijn duizenden mensen bestolen van een kans om mijn voorbeeld van het goede leven te aanschouwen. Dit is zonder meer een nationale catastrofe voor de Zweedse bevolking en in het bijzonder de Zweedse genenpoel die naast de kans grijpt om zich te verrijken met top-notch DNA van yours truly. “We regret to inform you that a positive decision could not be reached. This negative assessment does also imply a negative evaluation of your academic background so that we cannot admit you to the programme for which you have applied.” Hou het lekker politiek correct. Ik had meer respect gehad voor die strandjuffers als er gewoon “Haha, you suck, k-tx-bye!” had gestaan.

En toch blijven we het positief bekijken. Al die Belgische meiden die zo keurig in de rij stonden aan te schuiven voor deze strakke attractie, zullen een ritje mogen maken. You must be this tall to ride this ride. Ik liep dus gewoon over straat in Leuven, al die pubertjes gedaan met examens. Die opgetutte pubertjes. Kijken, niet aankomen. Het zijn verdomme rechtszaken op poten met tieten aan. Welke ouders laten hun kinderen zou op straat komen!? Handen diep in de zakken en doormarcheren.

Ik ben wel van het principe dat als ze overduidelijk gezien willen worden, dat ik zeker zal staren. Oogcontact, kijken, staren, omkijken, blijven kijken tot zij eerst wegkijkt en dan nog blijven kijken. Kijken tot ze zich ongemakkelijk voelt. Kijken tot ze uit haar slipje springt van onbehagen. En dan vooral blijven kijken.

Aan al de mensen die mij zouden gemist hebben als ik op erasmus was geweest, bestaat u wel? Aan al de mensen die mij niet zouden gemist hebben, laten we daar samen verandering in brengen. Aan al de mensen die het geen reet kan schelen, u hebt waarschijnlijk zo ver niet gelezen in deze post. My condolences, Sweden.

opgehoest door Sicyon
23:13

--------------------------------------------------------

10 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Damn, jammer, dus volgend jaar nog een jaartje Leuven?

21:28  
Blogger Sicyon said...

Wel jammer ja maar leuven is al bij al nog niet zo een slechte stad om in te vertoeven.

21:36  
Anonymous Anoniem said...

Jammer... Ben je louter beoordeeld op basis van examenresultaten van voorgaande jaren? Of waren er nog andere voorwaarden?

En wat wordt het dan wel volgend jaar? De gewone Leuvense Master in de nanowetenschappen en de nanotechnologie?

22:07  
Anonymous Anoniem said...

ach, who needs nanotechnology? Fysica is de toekomst!

23:04  
Blogger Sicyon said...

Louter beoordeeld op de puntjes ja. En die waren niet goed genoeg voor meneer de professoren.

Het wordt de gewone master in Nanotech and Nanoscience aan de KUL. Echt veel verschil zal er niet zijn behalve dan die tonnen en tonnen blonde zweedse dellen.

Fysica, fysica, tzal wel wezen. Amai mijn kloten. Fysica... pfff.

08:02  
Anonymous Anoniem said...

Inderdaad wel spijtig van de verloren gegane ERASMUS-ervaring, wat toch weer lekker zou hebben gestaan op de CV ;-))
Maar goed, langs de andere kant krijg ik van alle kanten te horen dat Leuven toch wel één van de topplaatsen is om te kunnen vertoeven als student.

So let the damn machine get oiled, and opened. Time to start your engines and get in overdrive... Vacationplaces, here comes Sicyon tuned for every female desire!!

Sptijtig jong, maar "we zullen doorgaan"!

14:52  
Anonymous Anoniem said...

Wel, zo te horen zit het me het zelfvertrouwen dus niet te hoog meer. Volgend jaar maken we een 'spijtig-maar-was-de-schuld-van-die-ezelkoppen-feest' om ons neefje te troosten!

21:53  
Anonymous Anoniem said...

Daar gaat mijn snoepreisje Stockholm. Had het wel nodig gehad na de (aanstormende) overdosis Paula&Carlo. Maar ik neem die uitdaging tenminste aan, gij loopt er van weg...
Hip Hoi voor Chemie (in 2e zit wel te verstaan)

19:06  
Blogger Sicyon said...

Ik loop weg van paula NA mijn examens... gij loopt verdomme midden IN het examen weg! Wa zijn da nu voor manieren...

Maar maak je geen illusies, niemand kon dat examen van transport, ik dus ook niet.

14:00  
Anonymous Anoniem said...

Ah jamaar, ik had wel eerst Paula betaald zodat ik niet meer hoefde te blijven, harde cash doet altijd zijn werk en ik had nog een examen te doen dus ik kon mijn tijd gebruiken :)

20:39  

Een reactie posten

<< Home