<meta name='google-adsense-platform-account' content='ca-host-pub-1556223355139109'/> <meta name='google-adsense-platform-domain' content='blogspot.com'/> </head><body>

Darwin, gij zijt nen kwast

donderdag, juni 08, 2006


In een roes zag hij plots een beeld. Op dat moment zat hij in een ware orgie met rockster allures. Cocaïne, korten drank, hopen naakte meisjes in alle uithoeken van een postapocalyptische backstage ruimte, een lijntje snuiven rond een tepel en een meisje met een diepe keel en volle lippen. Een keel waar zijn trots en glorie in kon verdwijnen als ware hij een vijfjarige schlemiel met dwerggroei.

----

Ik zat rustig na te genieten van mijn maaltijd toen hij aan het andere uiteinde van de tafel plaats nam. Op zijn plateau twee porties alma spaghetti en een blikje cola. Ik dacht een ogenblik dat er vast nog iemand aan zat te komen voor wie de tweede portie bestemd was. Vijf minuten later had nog niemand zijn opwachting gemaakt en de man had met wilde halen de spaghetti gesneden tot kleine stukken. De twee borden, welteverstaan. Wat ik toen aanschouwde was schrikwekend en hield ik niet voor mogelijk.

Met grote scheppen, zoveel hij mogelijk balancerend op zijn vork tot aan zijn gapende mond kon verzet krijgen, vrat hij de twee borden in een mum van tijd leeg. Hij kauwde niet, leek amper te slikken en duwde de volgende vork al in zijn muil voor de vorige schep goed en wel verdwenen was. Het leek of hij de spaghetti doodleuk tot in zijn maag binnenduwde zonder enig probleem. Op zijn gelaat stond bijna te lezen “als ze het met ganzen kunnen om ganzenlever te kweken, dan kan ik dat met mijn lever ook”. Daarna keek hij als een wild dier even rond of iemand hem gezien had, trok zijn blikje cola open en kapte het met blik en al in zijn slokdarm. Alsjeblieft.

Dat dit soort mensen op die leeftijd nog vruchtbaar zijn en überhaupt nog in leven zijn, lijkt me voldoende bewijs dat de theorie van natuurlijke selectie bij de mens echt achterhaald is. Voor mijn part mogen ze de redder bij de genenpoel weghalen zodat al die misbaksels gewoon regelrecht verdrinken om nooit meer boven te komen. U, mijnheer, bent een misbaksel!

opgehoest door Sicyon
07:45

--------------------------------------------------------

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Darwin heeft het duidelijk over de natuurlijke selectie, iets waar ik ALMA zoiezo al niet kan bijplaatsen. Of wat moeten we opmaken uit het feit dat Europeanen de zwaarste alcoholverbruikers zijn (België houdt moedig stand op plaats 5) en ook nog eens de hoogste gemiddelde leeftijd bereiken?


Ze keek hem nog eens overmoedig aan, wetend dat zij enkele jaren meer ervan zou genieten dan hij, en nipte nog eens van het champagneglas dat naast haar stond. Damn, in bad liggen gaf hem ouderdomsrimpels...

19:43  

Een reactie posten

<< Home