<meta name='google-adsense-platform-account' content='ca-host-pub-1556223355139109'/> <meta name='google-adsense-platform-domain' content='blogspot.com'/> </head><body>

Ode aan het leven

zaterdag, juni 03, 2006


Ik wil mijn defaitisme ontgroeien.
Ik wil niet ingeven aan de persoon die ik denk te zijn.
Ik wil een andere kant van mezelf leren kennen.
Ik wil af en toe voor een avond iemand volledig anders zijn.
Ik wil het leven bij de horens vatten.
Ik wil zoveel.

U leest een paar zinnen, knippert en controleert de url. Ergens een typefout gemaakt? Nee. Heeft iemand sicyon zijn blog gehijacked? Beslist niet. U herleest en zoekt de pointe die u ontgaat. U vindt ze niet. Dat is lekker hé? Iemand die zo lieflijk met u kloten rammelt.

Ik wil zon, zee en drank.
Ik wil surfen.
Ik wil verliefd worden.
Ik wil verleiden en verleid worden.
Ik wil eindeloos flirten met haar.
Ik wil haar doen smelten en dan koeltjes wegstappen.

U denkt, daar gaat hij weer. Misschien is er deze keer wel een grap. Een gemakkelijke, een goedkope, één die u deze keer misschien wel volledig begrijpt. Na al die regen schijnt de zon weer en mijn gedachten zweven naar de vakantie. Ik ben niet getransformeerd in een angstige puber. Die zit nog altijd in me en wil maar niet verteren.

Ik wil zo dronken zijn dat ik mezelf niet meer ken.
Ik wil mijn grenzen verleggen.
Ik wil met vreemde mensen een nachtje door trekken.
Ik wil mijn lichaam misbruiken.
Ik wil mijn geest verkrachten.

Ok, zo kan het wel weer. Als er nu niets komt dat een glimlach op u gelaat brengt dan surft u weg. U vergeet het belangrijkste. Dit hele gebeuren, deze hele travestie, draait niet om u en u goedkope glimlach. Ze draait om mij. Een sicyon-cultus in wording. U bent mijn eerste apostelen en u vege lijf is u onderpand.

Een minuut stilte voor het vredig heengaan van mijn week-oude post structuur. Aanschouw, afwisseling in thema en presentatie. Halleluja, sicyon zij geprezen. Ga heen in vrede en nog een goeie zondag, mijn dierbare parochianen.

opgehoest door Sicyon
21:27

--------------------------------------------------------

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Onvoorbereid open ik de site sicyon.blogspot.com. Rusig lezend terwijl de tv aanstaat. M'n ogen lopen de letters af, woorden en beelden vinden een vorm in mijn hoofd. Even weg van de realiteit. Schitterend geschreven grijpen de gedachten en lusten van iemand anders mijn adem.

Een gewoon schouderklopje blijkt nie genoeg, hoewel die schouder zo ver is.

Een gedachte schrijven zoals hij, is onmogelijk.

Misschien een berichtje als hommatie kan er door.

01:18  
Blogger AB78 said...

qzz0703
soccer jerseys
denver broncos jerseys
salomon shoes
fitflops
toms shoes
air max 95
kate spade outlet
ralph lauren pas cher
mavericks jerseys
y3 shoes

03:48  

Een reactie posten

<< Home