<meta name='google-adsense-platform-account' content='ca-host-pub-1556223355139109'/> <meta name='google-adsense-platform-domain' content='blogspot.com'/> </head><body>

Er op en er over

maandag, mei 29, 2006


Zoals wel meer mensen vandaag de dag loopt hij elke dag over straat met een geladen pistool. Het jeukt soms een beetje en eens de veiligheidspal afstaat maakt iedereen zich beter uit de voeten. Zij had wel al vaker koelbloedig in de loop gekeken maar had er niet op gerekend dat het dan al af zou gaan. Ow, recht in haar oog. “Sorry schatje.” Dat zal branden. This is my rifle. This is my gun. This is for fighting. This is for fun.*

----


Hij kwam uit het verleden en met een verveelde blik kwam hij doodleuk even binnengewandeld. Hij bestond niet echt meer en dat was jammer. Ook hij vond dit klaarblijkelijk een spijtige zaak. Wat sneu.

Hij (neerkijkend op mijn cursus)- “Religie? Laat gij me daarvoor opdraven?”
Ik (dromend)- “Zingeving, mijn vriend, zegt het je iets?”
Hij (gaat zitten in de zetel)- “Geen mens heeft er ooit zin van gekregen.”
Ik (fronsend)- “Scherpe analyse, dokter Van Kamp.”
Hij (met een knikje)- “Immanuel Kant draait zich om in zijn graf.”
Ik- “Kan ik ineens beter bij zijn anus.”
Hij (gespeelde ontzetting)- “Jij necrofiel! Vade retro Satanas!”

Soms klikt het gewoon tussen twee mensen. Soms kraakt het. Dan moet je terugtrekken.

----

Alles wordt gevulgariseerd. Het menselijk brein rot in zijn eigen sap. Voor de cultuurbarbaar onder u:

* Uit de film Full metal jacket
Gunnery Sergeant Hartman: [Chanting] This is my rifle.
Gunnery Sergeant Hartman: [Grabbing their crotches] This is my gun.
Marines: This is for fighting.
Marines: [Grabbing their crotches] This is for fun.

opgehoest door Sicyon
21:29

--------------------------------------------------------

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Te veel tijd om films te zien? Of gewoon een goed geheugen? Of google?

01:03  
Blogger Sicyon said...

imdb, memorable quotes om de exacte quote te vinden maar een goed geheugen om ruwweg nog te weten wat ze zeggen

07:48  
Anonymous Anoniem said...

Gebeuren duidelijk zware analyses in die zetels daar...

12:53  

Een reactie posten

<< Home