<meta name='google-adsense-platform-account' content='ca-host-pub-1556223355139109'/> <meta name='google-adsense-platform-domain' content='blogspot.com'/> </head><body>

Nanjhuang + Yehliou = good weekend

maandag, september 03, 2007


Het is al weer een heel tijdje geleden dat er nog iets op mijn blog stond over mijn leven hier in Taiwan. En dus bij deze een vertelselken over mijn weekend.

De voorbije week heb ik contact opgenomen met een Taiwanees meisje dat vorig semester in Leuven studeerde. Samen met een vriendin van haar waren zij de eerste om te genieten van het uitwisselingsakkoord tussen de KULeuven en NCTU hier in Hsinchu. In de voorbije week hebben ze mij uit eten genomen naar Beipu waar we een traditionele hakka maaltijd gegeten hebben en naar de streetmarket tegenover Tsing Hua universiteit voor een avondmaal. Daarna hebben ze mij de NCTU campus getoond, waar ik tot dan toe nog niet geweest was. Om een lang verhaal kort te maken, 1 meisje blijft het weekend in Hsinchu omdat ze te ver woont en het ander meisje gaat in het weekend naar huis. Dus het ene meisje dat hier blijft had best wel zin om een tripje te maken op zaterdag.

Zaterdagochtend kwam ze mij oppikken met de scooter. Samen met haar waren er nog twee andere meisjes en een jongen en dus in totaal drie scooters. Ik achterop haar scooter en karren maar. Ik kan u vertellen dat dat best wel spannend en gevaarlijk is in dit Taiwanese verkeer maar aangezien ik hier zit te vertelsellen, heb ik het overleefd. Het werd een trip van anderhalf uur door de bergen naar een klein dorpje. Met een halfgebroken rug en stijve benen stap ik door het dorpje waar ze mij allerlei plaatselijke delicatessen laten proeven. We bezichtigen een tempel waar ze mij voordoen hoe je moet bidden en daarna gaan we naar een oud postkantoor. Na het middagmaal begint het hard te regenen en we zoeken een schuilplaats. Na een tijdje schuilen beslissen we toch op de scooter te stappen en nog wat verder in de zuidelijke richting te gaan. Daar moet ergens een rivier met vissen zijn die best de moeite is. Het natte weer, de kronkelende bergweg en de scooter lijken mij een slechte combinatie maar ik word enkel nat en daar kunnen we nog wel tegen.

Tegen dat we aan de rivier komen blijkt dat door de regen deze rivier net iets meer water bevat en iets wilder naar beneden klatert dan gewoonlijk. Resultaat is natuurlijk dat er geen vissen te zien zijn maar dat kan me allemaal gestolen worden. Het is er ongelooflijk mooi en de natuur overdonderd me. We stappen langs een pad langs de rivier maar het pad gaat nergens naartoe. Uiteindelijk keren we om en beginnen onze weg terug naar Hsinchu. Terug op de scooter, ondergaande zon in de rug, wind in de haren, meisje tussen de benen en wonderbaarlijke bergen overal om me heen. Ik voel me euforisch. En toch word ik wat moe en ik val maar beter niet in slaap op de scooter…

Zondag was er afgesproken met Amanda, Krzysztof en Evelina (zijn vrouw). De bestemming was Yehliou in het noordelijke punt van Taiwan. Daar is namelijk een kust waar door inwerking van erosie zeer bijzondere rotsformaties te vinden zijn. Het is echt een surreel beeld, alsof je op een andere planeet rondloopt. Na wat afstand met de auto afgelegd te hebben, zoeken we plaatselijk iets om te eten. Na een lekkere maaltijd beginnen we aan onze tocht door het geopark met deze rotsen. Krzysztof is een grote fan van fotografie en hij heeft heel wat materiaal met zich mee. Alsof hij een fotograaf voor national geographic is, neemt hij eindeloos veel foto’s. Het duurt een hele namiddag voor we op het einde van het schiereilandje zijn waarop dit geopark zich bevindt. Het was allemaal zo ongelooflijk mooi.

Op het einde van het schiereilandje klimmen we de berg op om uit te kijken over de eindeloze zee. Overal om ons heen water en links en rechts in de verte het einde van de baai. Ik had er uren kunnen blijven zitten maar het werd laat en het weer werd twijfelachtig. We moesten nog een heel stuk terug en iedereen was moe van de lange dag. Amanda doet een tukje bovenop de berg en daarna keren we terug naar het begin van het park. We eten nogmaals, dit keer gefrituurde oesters voor mij, en keren daarna terug naar Hsinchu.

Een lang, vermoeiend weekend maar tegelijk ook een weekend waarin ik de prachtige natuur van Taiwan ontdekt heb. You should have been there.

opgehoest door Sicyon
03:31

--------------------------------------------------------

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

wheres my blog post?

20:22  

Een reactie posten

<< Home