<meta name='google-adsense-platform-account' content='ca-host-pub-1556223355139109'/> <meta name='google-adsense-platform-domain' content='blogspot.com'/> </head><body>

Soms ben je niet alleen

zaterdag, april 28, 2007


Het was nog maar eens onuitstaanbaar warm in de dakkamer in de tervuursestraat 34. De affiches voor gratis sauna inclusief naakte masseur hadden tot op heden betrekkelijk weinig effect gehad. The Jimi Hendrix Experience speelden de pannen van de daken en eigenlijk was er geen ruimte meer voor een gesprek. En toch moest zij zo nodig proberen Jimi te overstemmen om even grappig te doen. Hij opende de gesp van zijn gordel en keek haar koelbloedig in de ogen. Had hij nog ducktape liggen? Het mangelt de jeugd van tegenwoordig aan elementair respect voor de muziekgoden van toen. Het was te warm om de situatie echt grondig aan te pakken. Hij liet al het praten aan Jimi over en het enige dat nog uit haar mond zou komen was “Niet stoppen!”

---

Zij was de ex van hem. Ik zat in het midden. Vrienden blijven lukt enkel als er echt niets meer van gevoelens overblijven. Ik voelde mij in een boksring.

Zij : Achterbakse steek onder de gordel vermomd als een luchtig flauw mopje.
Hij : Knipperend met zijn ogen, kon al de gesprekken door mekaar niet meer volgen maar zag dat er iets was dat hij had moeten horen, waarschijnlijk aan mijn blik van ongeloof.
Zij : Terugkrabbelend dekte ze haar zwakheid toe door te doen alsof het niets belangrijks was, herhaald niet wat ze zich eerst zo luchtig liet ontvallen.
Hij : Smijt haar gewoon voor de zekerheid wat grof vuil in het gelaat en doet alsof het hem al niet meer interesseert. Brandt van nieuwsgierigheid.
Zij : Vindt hem een klootzak maar zwijgt uit angst dat ik zou herhalen wat ze eerst zei.
Ik : Omhels hem en verklaar hem mijn eindeloze liefde toe. Kijk naar haar reactie vanuit de hoeken van mijn ogen.
Zij : Is niet onder de indruk maar snoept tersluiks van mijn sportieve fysiek. Ineens toch onder de indruk.
Hij : Wimpelt mij af en neemt zijn rinkelende gsm op. Zijn lief is aan de andere kant van de lijn en hij schakelt over op zijn zeemzoet “ik moet nog iets goedmaken met mijn lief”- stemmetje.
Zij : Ontdekt plots een jongen waar ze nog iets moest tegen zeggen.

Ik moet toegeven, mijn strategie van straal negeren is bijlange niet zo entertainend als dit soort publieke soaps. Misschien moet ik haar nummer maar eens terugzoeken. Oh en voor de compleetheid, ja, Benji was er ook en als hij niet aan de overkant van de tafel had gezeten zou ik hem ook vastgenomen hebben. Man wat een lekker dier.

---

Je zou kunnen zeggen dat de Kruidtuin weinig meer is dan een ontmoetingsplek voor speed-daters. Ze zitten allemaal mooi uitgelijnd naast elkaar op de bankjes en wachten af tot iemand zich naast hen zet. Ik kwam aanzetten met een verhaal over de bijtjes en de bloemetjes, het decor leende zich ernaar. Al bij al, leek mijn cursus economie van energie toch interessanter. ADHD speed-dating is beter dan stand-up comedy.

opgehoest door Sicyon
11:54

--------------------------------------------------------

2 Comments:

Blogger Somatik said...

bump

22:04  
Anonymous Anoniem said...

Eh, een dier? Lekker dan nog wel? Moet ik gezien hebben...
Wie is hij, Waar woont hij en vooral...Hoe doet hij het?

19:48  

Een reactie posten

<< Home